topbella

Monday, December 20, 2010

getaran jiwa sang setia

Diam tidak bererti aku redha,senyum tak bererti aku suka,ketawa tak erti aku bahagia.............
hari ini,saat ini,tika ini.....izinkan aku meluahkan rasa..bukan marah sahabat aku hanya ingin menegur..jika aku marah pun tak bererti aku benci....aku hanya ingin mengetuk sudut paling lembut dalam hati ku supaya kembali ke alam nyata

Sahabat..jujur aku bukan lah teman terbaik untuk mu,tapi jujur aku ingin mengatakan aku terlalu mencintai mu...sahabat...hari ini aku lihat kau sedikit terpisah dari jalan yang lurus itu...
sahabat aku tahu dalam diri mu ada solehah..aku dapat melihat nya dari sinaran mata mu...kau hanya sedikit terleka..terlupa dan terpesona dengan dunia

aku tahu allah menganugerahkan hati yang kembut kepada mu....sahabat jika tiada orang yang ingin menerimamu..aku..aku akan menjadi peneman mu..jika kau jijik dengan dosa mu...aku merasa engkau la orang yang paling suci....jika engkau sudi menyambut huluran tangan mu 

sahabat izinkan aku memimpin tangan mu ke arah jalan yang diredhai NYA..aku akan sentiasa ada untuk mu.......

Sahabat..andai kau perlukan bahu untuk meluahkan kekecewaan mu dalam hidup aku bersedia meminjamkan bahu ku untuk mu...andai kau perlukan teman berbicara aku bersedia menjadi pendengar mu,andai kau berduka lara izinkan ku hiburkan mu...andai kau menangis izinkan ku mengesat air mata mu.........

Sahabat aku juga ada kekhilafan,aku menasihati mu bukan kerana aku sudah sempurna..aku juga manusia biasa....yang lemah pada dunia seperti mu....namun izin kan aku untuk menguatkan hati mu,semangat mu,jiwa mu......aku tidak ingin melihat kau rosak kerana nya..nikmat itu hanya sementara...kesengsaraan mu berpanjangan.....

aku sayang kan mu.....terlalu sayang...

dalam hadis rasulullah:
Ertinya:Daripada Miqdam bin ma'di Kariba r.a Nabi s.a.w  bersabda :apabila seseorang insan mengasihani sahabatnya beritahulah kepadanya bahawa ia mengasihaninya.......

Andai kau membenci ku kerana aku menasihati mu...benci lah aku...tetapi aku tetap akan menyayangi mi seumur hidup ku..ingin ku pimpin diri mu ke syurga yang abadi dan menikamati nikmat yang tiada berpenghujung...aku tidak sanggup melihat kau di bakar dalam api itu...panas..panas...

sahabat...mari lah sahabat...jangan membenci ku..terimalah aku sebagai TEMAN MU.....AKU SENTIASA SETIA MENANTI MU SEHINGGA KAU DI JALAN NYA..AMIINNN

No comments:

Post a Comment

kembara di bumi uia

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

seindah tautan kasih ilahi

My photo
menjaga amanah kasih 'terawal' dari ilahi