topbella

Tuesday, December 28, 2010

lepaskan sayapnya~

Sayu!
Itulah yang bermain dalam hati  saya pabila berjumpa dengan ibu muda tengah hari tadi.Saya berjumpa ibu muda tadi  di atas bas.Kebetulan dia duduk di sebelah saya.Tersenyum saya melihat gelagat anak kecil nya yang sangat comel.

Saya hanya tersenyum ceria kepada baby.Kemudian saya melemparkan pandangan ke luar tingkap.Tiada yang menarik perhatian.Sesekali saya mencapai pipi tembam baby yang memakai skirt biru itu.Dia mengekek ketawa menampakkan lesung pipitnya.

 Seketika kemudian,ibu muda itu menegur aku.Dia memanggil aku kakak.Aku cuba membetulkan panggilannya.Rupa-rupanya dia sama umurnya dengan ku.Cuma beza nya dia sudah ada baby.Sedang aku?cuma seorang pelajar dipusat asasi.Perbualan aku makin rancak.

Tiba-tiba wajahnya berubah.Dia bercerita tentang suami nya yang tidak membenarkanny memakai tudung.Kata suaminya benci!rimas!geli! apabila melihatnya memakai tudung.Hati ini beristighfar panjang...kesian....Kata nya hati nya meronta untuk memakai tudung .Aku menyuruh nya bersabr dan berdoa..itu saja yang mampu aku katakan..

 Dia sempat berpesan padaku.Belajar bersungguh-sungguh sebelum menikah.Jangan jadi macam dia..kerana tiada ilmu dia terpaksa jadi lembu.Aku cuma mengangguk sayu.Sempat ku pegang tangan baby,dalam hatiku berdoa..selamatkan ibu mu baby.....

P/s:Semoga anda mendapat yang terbaik yang mencappai tangan mu ku redha ilahi..........................amiin

No comments:

Post a Comment

kembara di bumi uia

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

seindah tautan kasih ilahi

My photo
menjaga amanah kasih 'terawal' dari ilahi